Constructorul Ozaltin (Turcia) a transmis CNAIR o factură de 78 milioane lei, avansul la contractul pentru finalizarea lotului 1 al Drumului Expres Craiova – Pitești. Contractul a fost atribuit în august 2023 Asocierii Ozaltin – Strade Bauuternehmung SRL pentru o ofertă de 440 de milioane de lei, iar luna trecută au fost reluate lucrările după cum a scris Economedia. Factura a fost înregistrată luni, 30 octombrie, și reprezintă aproape 20% din valoarea contractului de 440 milioane lei (contractul are o durată de 18 luni din care 15 execuție), potrivit datelor oficiale CNAIR.
Sorin Scarlat, fost director general CNAIR, în prezent manager de proiect, a precizat pentru TVR Craiova că lucrările se vor termina peste un an, iar lucrările neconforme executate de Tirrena Scavi (fostul antreprenor) vor fi refăcute. În decembrie 2022, la rezilierea contractului cu Tirrena Scavi, stadiul fizic de execuție era de aproape 60%.
La reluarea lucrărilor, în prima zi pe șantier erau prezenți 200 de drumari cu 100 de utilaje, potrivit raportării secretarului de stat Ionel Scrioșteanu. Pe traseul de 18 km dintre Craiova și Robănești sunt 15 poduri și pasaje.
Constructorul Ozaltin este la prima lucrare pentru infrastructura mare în România, în prezent având în execuție modernizarea DN 6 Alexandria – Craiova, un tronson de aproape 50 de kilometri Roșiori – Caracal care ar fi trebuit terminat la sfârșitul anului, dar a primit o extensie pentru iulie 2024. Dacă Ozaltin reușește să termine lucrările pe Lotul 1, UMB pe Lotul 4 DEx12, iar Aktor pe Lotul 3 de pe Autostrada A0 București Sud, atunci la sfârșitul anului viitor s-ar putea circula fără întrerupere de la Craiova la București și până la Constanța așa cum a promis (inclusiv în 2022 pentru 2023) ministrul Sorin Grindeanu. UMB este la doar 30% pe lotul 4, dar la primăvară ar putea mobiliza resursele de pe Lotul 3.