Testele EuroNCAP se dovedesc din ce în ce mai dure pentru mașinile mărcii Dacia, iar noutatea face ca cel mai recent punctaj pentru un model al mărcii să fie acordat fără ca măcar mașina să fie testată.
Dacia Jogger a căzut în malaxorul de testare/punctare al celor de la EuroNCAP, o organizație independentă care acordă note autovehiculelor vândute în Europa pe baza unor teste de impact și, mai nou, și pe baza evaluării sistemelor electronice de siguranță.
Cel mai nou model al Dacia a intrat în categoria automobilelor punctate fără test, deoarece este asimilat din punct de vedere tehnic cu modelul Sandero. În urmă cu doi ani, hatchback-ul Dacia a fost evaluat la 2 stele EuroNCAP, din cauza deficiențelor la capitolul electronică. Acum, inginerii EuroNCAP au preluat testul Sandero și pentru Jogger, deoarece din punct de vedere tehnic (platformă, motorizări etc.) cele două sunt similare.
Dar EuroNCAP dovedește că este foarte drastică cu Dacia și nu ține cont de popularitatea acestei mărci (sau poate ține prea mult cont de acest lucru). Astfel că evaluarea lui Jogger a luat în calcul și versiunea cu șapte locuri. Aceasta suferă de o deficiență importantă, din punct de vedere al EuroNCAP: nu are avertizor de centură de siguranță pentru locurile din spate (locurile 6 și 7). Este vorba despre cele două locuri care se demontează și, se pare, Dacia nu a instalat și cablajul necesar unui avertizor sonor, pentru că acesta ar fi împiedicat demontarea acestor scaune.
Din acest motiv, scorul Jogger se duce și mai mult în jos, față de Sandero: o stea acordată de EuroNCAP, care folosește un sistem extrem de dur, cu cel mai slab punctaj preluat pe toate versiunile. Scorurile obținute de Jogger, similare cu cele ale lui Sandero, pentru celelalte punctaje sunt următoarele: la impactul frontal, 70 de puncte din 100, echivalent cu patru stele, pentru pasagerii adulți și 69 din 100 pentru copii. De asemenea, la impactul lateral, scorul a fost de 72 de puncte, adică patru stele. Pentru sistemul de asistență AEB, scorul a fost de 4,5 din 6 puncte, la asistență pentru viteză, 1,3 puncte din 2. A mai primit un punct pentru alertă de centură a pasagerilor la versiunea de 5 locuri. În total, 39 din 100 la sistemele de asistență, nivel generat de versiunea cu 7 locuri (42 la cele cu 5 locuri).