România a bifat anul trecut primii săi kilometri veritabili de drum expres atunci când a deschis traficul pe cei circa 40 de km din DEx12 care ocoleau Balșul și Slatina. Acum, în 2023, încă un tronson din Drumul Expres DEx12 Craiova – Pitești ar trebui să fie gata, deși imaginile de pe șantier arată că încă mai e mult de lucru.

„Încă 31,7 km din Drumul Expres Craiova-Pitesti vor fi dați în trafic anul acesta”, spunea la final de luna martie un secretar de stat în Transporturi. Cu toate acestea, deși stadiul fizic al lucrărilor de pe Tronsonul 3 e aproape de 70%, încă nu e clar dacă tot lotul va putea fi deschis circulației sau dacă o jumătate din el va fi necirculabil din cauza lipsei unei descărcări de trafic la unul din capete.

„Cei 31,7 km aferent̗i Lotului 3 al Drumului Expres Craiova-Pites̗ti, cuprins între Slatina s̗i Colones̗ti, este unul din obiectivele de infrastructură rutieră a cărui dare în trafic va fi la sfârs̗itul acestui an, înainte de termenul contractual”, spunea secretarul de stat de la Transporturi Ionel Scrioșteanu, menționând că stadiul fizic era de 70%.

Cu toate acestea, capătul tronsonului 3 de la Colonești nu are un nod rutier la intersecția cu DN65, și deschiderea traficului s-ar putea face doar dacă s-ar amenaja o descărcare temporară, lucru încă neconfirmat oficial și care nu pare a se contura nici din imaginile din teren.

Singurul nod rutier de pe Tronsonul 3 aflat în amenajare este cel de la Negreni. Astfel, într-un scenariu pesimist, la final de 2023 s-ar putea deschide traficul doar de la Valea Mare (Slatina Est) la Negreni (circa 16 km), iar restul de circa 15 km până la Colonești ar rămâne necirculabili până când și Tronsonul 4 va fi gata de inaugurare.

Cât de util a fost acest articol?

Faceți clic pe o stea pentru a-l evalua!

Rata medie 4.5 / 5. Număr de voturi: 2

Niciun vot până acum! Fii primul care evaluează această postare.

Autor:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *