
Actele normative adoptate în ședința Guvernului României din 16 ianuarie 2025:
I. ORDONANȚE DE URGENȚĂ
1. ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ privind unele măsuri pentru organizarea și desfășurarea alegerilor pentru Președintele României din anul 2025 și alegerilor locale parțiale din anul 2025
Guvernul a aprobat un set de măsuri pentru organizarea și desfășurarea în bune condiții a alegerilor pentru președintele României în data de 4 mai 2025, zi în care vor avea loc și alegeri parțiale pentru președintele Consiliului Județean Bihor și pentru primarii din 17 comunități locale.
Pentru cele două scrutine va fi utilizată aceeași infrastructură electorală pentru asigurarea fluidității, transparenței și corectitudinii procesului de votare.
De asemenea, sunt stabilite soluții pentru asigurarea:
– personalului implicat în procesul electoral și plata indemnizației acestuia la un nivel redus cu 25% comparativ cu cel de la alegerile prezidențiale care au avut loc în 24 noiembrie 2024;
– asigurarea buletinelor de vot, ștampilelor electorale, timbrelor autocolante;
Sunt stabilite termene și măsuri logistice privind înregistrarea alegătorilor cu domiciliul sau reședința în străinătate, atât la secția de votare, cât și cu opțiunea ”vot prin corespondență. Începând cu a treia zi de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență a Guvernului, alegătorul care doreşte să voteze în străinătate se poate înregistra în Registrul electoral ca alegător în străinătate, prin intermediul unui formular on-line, aflat pe site-ul Autorității Electorale Permanente. În acest formular vor înscrie următoarele date: numele, prenumele, codul numeric personal, localitatea și statul unde optează să voteze, la care anexează copia scanată sau fotografia actului de identitate. Exercitarea dreptului de vot la o secție de votare din străinătate nu este condiționată de înregistrarea în Registrul electoral ca alegător în străinătate.
La alegerile pentru preşedintele României și la alegerile locale parțiale în ziua de duminică, 4 mai 2025, votarea începe la ora locală 7:00 și se încheie la ora locală a României 21:00. Votarea în străinătate se desfășoară și pe parcursul zilelor de vineri și sâmbătă imediat anterioare zilei votării. În ziua de vineri și în ziua dc sâmbătă, votarea începe la ora locală 7.00 și se încheie la ora locală 21.00. În ziua de duminică, votarea începe la ora locală 7.00 și se încheie la ora locală 21.00, dar nu mai târziu de ora locală a României 21:00.
Alegătorii care la ora 21:00 se află la sediul secției de votare, precum și cei care se află la rând în afara sediului secției de votare pentru a intra în localul de vot pot să își exercite dreptul de vot până la ora locală 23:59.
Ordonanța de Urgență stabilește, de asemenea, măsuri privind derularea campaniei electorale și o monitorizare mai riguroasă a publicității politice și de realizare a acesteia în condiții de transparență.
Aceste măsuri sunt în concordanță cu Regulamentul (UE) 2024/900 al Parlamentului European și al Consiliului din 13 martie 2024 privind transparența și vizarea unui public-țintă în publicitatea politică, au fost stabilite și se vor aplica în dialog cu marile platforme online.
Pe durata campaniei electorale a alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2025, actorii politici asigură publicarea, împreună cu fiecare material publicitar politic, a următoarelor informații:
– o indicație că este vorba de un material publicitar politic;
– identitatea sponsorului materialului publicitar politic, respectiv numele, adresa de e-mail și, dacă este publică, adresa poştală, iar în cazul în care sponsorul nu este o persoană fizică, adresa la care acesta își are sediul;
– după caz, o mențiune că materialul publicitar politic a făcut obiectul unor tehnici de vizare a unui public-țintă sau de distribuire a materialelor publicitare;
– o mențiune că sumele cheltuite pentru pregătirea, plasarea, promovarea, publicarea, distribuirea sau difuzarea materialului publicitar politic provin exclusiv din sursele permise de Legea nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
– după caz, o mențiune că materialul publicitar politic a făcut obiectul unei promovări electorale sau a unei promovării electorale plătite.
Aceste dispoziții se aplică și pentru orice promovare, distribuire, postare sau editare a unor materiale publicitate politice pe platforme online, platforme online foarte mari, motoare de căutare online sau alte rețele de socializare. Detalierea modului de promovare, distribuire, postare sau editarea materialelor publicitare politice se stabilesc prin hotărâre a Autorității Electorale Permanente și se vor regăsi în Ghidul finanțării campaniei electorale la alegerile pentru Preşedintele României din anul 2025.
În sensul prezentei ordonanțe de urgență, la alegerile pentru Preşedintele României din anul 2025, este considerat material publicitar politic orice material scris, online, audio sau video, utilizat în campania electorală care îndeamnă alegătorii în mod direct sau indirect să aleagă sau să nu aleagă, să voteze sau să nu voteze pentru un candidat independent sau pentru un candidat al unui partid politic clar identificat.
Încălcarea dispozițiilor constituie contravenție, dacă fapta nu a fost săvârșită în astfel de condiții încât să fie considerată, potrivit legii penale, infracțiune, și se sancționează cu amendă de la 15.000 lei la 50.000 lei.
Biroul Electoral Central, birourile electorale județene, birourile electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti și biroul electoral pentru secțiile de votare din străinătate constituite la alegerile pentru Preşedintele României din anul 2025 au calitatea de autorități relevante. Birourile electorale județene, birourile electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti și biroul electoral pentru secțiile de votare din străinătate vor redirecționa de îndată Biroului Electoral Central, prin intermediul poștei electronice, plângerile adresate acestora cu privire la campania electorală prin intermediul platformelor online foarte mari ( în sensul prevăzut de art. 3 pct. 8 din Regulamentul (UE) 2024/900).
Deciziile Biroului Electoral Central prin care sunt admise plângerile și deciziile birourilor electorale județene, birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti și ale biroului electoral pentru secțiile de votare din străinătate prin care sunt admise plângerile privind campania electorală online reprezintă ordine de a acționa împotriva conținutului ilegal în sensul Regulamentului privind serviciile digitale.
Deciziile BEC se comunică de îndată Autorității Electorale Permanente, în vederea transmiterii către platformele online foarte mari (în sensul prevăzut de art. 3 pct. 8 din Regulamentul (UE) 2024/900), sub sancțiunea plății unei amenzi cuprinse între 1% și 5% din cifra de afaceri a platformei online, dacă în termen de 5 ore de la notificarea Autorității Electorale Permanente, platforma online nu elimină materialul publicitar în cauză.
Deciziile Biroului Electoral Central pot fi contestate la Curtea de Apel Bucureşti, în termen de 48 de ore de la afișarea acestora pe pagina de internet a Biroului Electoral Central.
II. HOTĂRÂRI DE GUVERN
1. HOTĂRÂRE DE GUVERN privind stabilirea datei alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2025
Hotărârea stabilește ziua de 4 mai 2025 ca dată pentru organizarea alegerilor pentru Preşedintelui României, având în vedere Hotărârea Curții Constituționale privind anularea procesului electoral anterior.
Curtea Constituțională a decis, pe 6 decembrie 2024, anularea procesului electoral cu privire la alegerea Preşedintelui României și reluarea întregului proces la o data ulterioară.
Decizia prevede constituirea unor noi birouri electorale, depunerea din nou de candidaturi care urmează a fi evaluate de noul Birou Electoral Central şi derularea unei noi campanii electorale.
2. HOTĂRÂRE DE GUVERN privind stabilirea datei alegerilor locale parţiale pentru preşedintele Consiliului judeţean Bihor şi pentru primari în unele circumscripţii electorale
Actul normativ stabilește ziua de 4 mai 2025 ca dată pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor locale parțiale pentru preşedintele Consiliului Județean Bihor şi pentru primari în 17 circumscripțiile electorale din țară, ca urmare a demisiei unora dintre ei, a decesului altora ori a invalidării mandatelor deținute.
Astfel, vor fi organizate alegeri parțiale în:
– Municipiul Zalău, județul Sălaj
– Oraşul Buşteni, judeţul Prahova
– Oraşul Ulmeni, județul Maramureş
– Oraşul Oţelu Roşu și comuna Lăpuşnicel, judeţul Caraş-Severin
– Comunele Căbeşti și Rieni (județul Bihor)
– Comunele Avrameni și Coşula (Jud. Botoșani)
– Comuna Valea lerii, judeţul Cluj
– Comuna Limanu, Judeţul Constanța
– Comuna Gura Ocniței, judeţul Dâmbovița
– Comuna Buturugeni, Județul Giurgiu
– Comuna Heleşteni, judeţul laşi
– Comuna Iancu Jianu și comuna Mihăeşti, județul Olt
– Comuna Drăgăneşti-Vlaşca, Județul Teleorman
3. HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1571/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, finanţate din Fondul european de garantare agricolă şi de la bugetul de stat
Act normativ prevede următoarele:
• introducerea unei noi ecoscheme privind menținerea de zone neproductive și/sau înființarea de elemente noi de peisaj pe terenurile arabile, denumită ecoschema PD-28;
• corelarea ecoschemei PD-01- Sprijin de bază pentru venit în scopul sustenabilității (BISS) cu modificările aduse la GAEC 8, a ecoschemelor PD-05-Practicarea unei agriculturi prietenoase cu mediul în fermele mici (gospodăriile tradiționale) și PD-28-Menținerea de zone neproductive și/sau înființarea de elemente noi de peisaj pe terenurile arabile din PS PAC 2023-2027, respectiv translatarea obligației pentru toți solicitanții de plăți în ceea ce privește alocarea unei ponderi din terenul arabil dedicată zonelor și elementelor neproductive, spre o cerință specifică voluntară aferentă ecoschemelor PD-05 și PD-28;
• includerea în definiția hectarului eligibil și a suprafețelor cu destinație piscicolă, utilizate temporar în scop agricol pe întreaga perioadă a anului de cerere, precum și a suprafețelor de teren, utilizate în scop agricol, pe care sunt amplasate obiective pentru producerea de energie electrică din surse regenerabile, potrivit condițiilor reglementate în legislația națională;
• completarea cheltuielilor eligibile pentru intervențiile aferente sectorului apicol, respectiv includerea în cadrul intervenției IS-A-05 – raţionalizarea transhumanţei a cheltuielilor eligibile privind echipamentele de încărcare-descărcare a stupilor în pastoral, inclusiv cele autopropulsate.
Actul normativ nu aduce atingere contribuției totale a Uniunii Europene aprobată pentru implementarea intervențiilor din PS 2023-2027, potrivit Deciziei de punere în aplicare a Comisiei Europene nr. C (2022) 8.783 din 7.12.2022 de aprobare a Planului Strategic PAC 2023-2027 al României în vederea unui sprijin din partea Uniunii finanțat de Fondul European de Garantare Agricolă și de Fondul European Agricol pentru dezvoltare rurală, cu modificările și completările ulterioare.
4. HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr.1570/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor specifice dezvoltării rurale cuprinse în Planul strategic PAC 2023-2027
Hotărâre creează cadrul normativ cu caracter general necesar implementării intervențiilor de dezvoltare rurală din PS PAC 2023-2027 – PS 2023-2027, pentru care se asigură cofinanțare din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală (FEADR) în cadrul Politicii Agricole Comune a Uniunii Europene.
Mai exact, actul normativ vizează:
• asigurarea corelării cu ultima versiune a PS 2023-2027- versiunea 7.1, aprobată de CE prin Decizia C(2024) 8379 din 29.11.2024;
• modificarea normelor cu privire la acordarea avansului în sensul corelării cu dispozițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 85/2023 privind gestionarea financiară a fondurilor europene nerambursabile alocate României din FEGA și FEADR, aferente politicii agricole, precum și a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2023-2027 și pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul garantării;
• modificări și completări pentru eficientizarea procesului de evaluare selectare și instrumentare contestații și pentru a permite o accesare mai rapidă a fondurilor FEADR, implicit realizarea unei absorbții adecvate, precum și atingerea țintelor stabilite la nivelul documentului programatic.
Acest act normativ nu aduce atingere contribuției totale a Uniunii Europene aprobată pentru implementarea intervențiilor din PS 2023-2027, potrivit Deciziei de punere în aplicare a Comisiei Europene nr. C (2022) 8.783 din 7.12.2022 de aprobare a planului strategic PAC 2023-2027 al României în vederea unui sprijin din partea Uniunii finanțat de Fondul european de garantare agricolă și de Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală, cu modificările și completările ulterioare.
5. HOTĂRÂRE DE GUVERN privind stabilirea contingentului de lucrători străini nou-admişi pe piaţa forţei de muncă în anul 2025
Guvernul a aprobat, pentru anul 2025, un contingent de 100.000 de lucrători străini nou – admişi pe piaţa forţei de muncă din România.
Decizia a fost luată ca urmare a deficitului de forță de muncă semnalat de angajatori în dialogul cu instituțiile guvernamentale, precum și a numărului mare de cereri de eliberare a avizelor de angajare în cursul anului trecut. Acest contingent nu se referă la lucrători români sau cetățeni ai statelor membre ale Uniunii Europene, ai statelor membre ale Spațiului Economic European sau Elveției.
Conform datelor transmise de Inspectoratul General pentru Imigrări (IGI), până la data de 30 noiembrie 2024 au fost eliberate 99.268 avize de angajare/detașare, fiind în curs de soluționare un număr de 5.957 de solicitări pentru eliberarea avizelor de angajare/detașare. Prin comparație, în 2023 au fost emise 101.254 avize de angajare/detașare, iar în anul 2022, 108.882 astfel de documente.
De asemenea, în aceeași perioadă de referință, au mai fost eliberate 102.777 permise de ședere temporară în scop de angajare și 311 de permise de ședere în scop de detașare, față de 82.321 permise de ședere temporară în scop de angajare și 455 permise de ședere temporară în scop de detașare în anul 2023, respectiv 56.974 permise de ședere temporară în scop de angajare și 190 permise de ședere temporară în scop de detașare în 2022.
Datele comunicate de Ministerul Afacerilor Externe arată că până în 09.12.2024 au fost eliberate 55.087 de vize pentru angajare în muncă și vize de detaşare, străinilor care urmau să intre în România în vederea încadrării în muncă la un angajator în România, respectiv în scopul desfășurării de activități lucrative pe teritoriul României la un beneficiar al prestării de servicii.
În același timp, la data de 12 decembrie 2024 erau active 146.387 de contracte individuale de muncă ale salariaților cetățeni ai unor state din afara Uniunii Europene, dintre care 94.155 fiind contracte individuale de muncă nou încheiate.
Datele înregistrate de Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă arată că, în primele zece luni ale anului 2024, 543.440 de locuri de muncă au fost declarate vacante cele mai multe pentru meserii precum curierat, manipulare mărfuri, muncitori în construcții și de asamblare/montare piese.
6. HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici aferenţi obiectivului de investiţii „Drum de legătură între DX Brăila – Galaţi şi VO Galaţi”, judeţul Galaţi
Valoarea totală a investiției este de 812 milioane lei, bani cu care va fi construit un drum de legătură directă între aceste două importante artere rutiere. Noua infrastructură va asigura astfel accesul direct din Varianta Ocolitoare Galați către Podul Suspendat de la Brăila, contribuind în același timp la reducerea traficului în municipiul Galați. Durata de execuție este estimată la 2 ani, iar lungimea drumul este de aproape 7 kilometri.
Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport (P.T) 2021-2027 și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum și alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.
Drumul dintre DX Brăila – Galați km 12+280 (Km 0+000) și VO Galați realizează o legătură esențială între cele două proiecte majore. Acesta sporește beneficiile aduse de cele două proiecte și creează beneficii zonei, referitoare la viteza de deplasare, poluare, cât și de mediu. De asemenea, din VO Galați se va putea ajunge direct la noua zonă de traversare a Dunării (Pod Brăila).
7. HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici aferenţi obiectivului de investiţii „Realizarea de noi noduri rutiere pe Autostrăzi-Nod rutier Pantelimon (A0 – km 48) sectorul A0-Nord”, judeţul Ilfov
Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru investiția „Realizarea de noi noduri rutiere pe Autostrăzi – Nod rutier Pantelimon (A0 – Km 48)” în județul Ilfov, cu o valoare totală de aproximativ 175 milioane de lei și o durată de execuție de 9 luni.
Finanțarea va proveni din fonduri externe nerambursabile, Programul Transport 2021-2027, bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și din alte surse legale.
Obiectivul vizează realizarea unui nod rutier în zona km 48 al Autostrăzii de Centură București – A0, secțiunea de nord, pentru a facilita accesul la DN3. Această investiție răspunde necesității de a sprijini traficul în creștere, reducând presiunea pe rețelele secundare de transport și îmbunătățind timpii de deplasare.
Prin implementarea proiectului se vor aduce beneficii semnificative, precum fluidizarea traficului, creșterea siguranței rutiere, reducerea poluării și costurilor de operare, contribuind astfel la dezvoltarea socio-economică a regiunii
8. HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici aferenţi obiectivului de investiţii ,,Modernizare drumuri existente între Galaţi şi Hanu Conachi – DN 2B şi DN25″, judeţul Galaţi
Prin acest act normativ, au fost aprobați indicatorii tehnico-economici pentru modernizarea a două porțiuni din drumurile existente între Galați și Hanu Conachi însumând 40 de kilometri – din care 37,2 km aflați pe DN 25, una dintre cele mai circulate rute din zonă, și 2,98 km pe DN 2B.
Investiția are o valoare totală estimată de 1,85 miliarde lei (circa 371 milioane euro), finanțarea urmând să fie asigurată din fonduri externe nerambursabile (prin Programul Transport 2021-2027, de la bugetul Uniunii Europene), precum și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.
Durata de execuție a obiectivului de investiții este de 3 ani.
Aceste două sectoare de drum existent ce vor fi modernizate asigură legătura între localitățile Hanu Conachi, Fundeni, Tudor Vladimirescu, Piscu, Independența, Brăniștea, Sendreni și Vădeni. De asemenea, ele sunt importante pentru conectarea cu două noduri rutiere, respectiv, conectarea obiectivului de modernizare a drumului existent DN 25 între Galați și Tudor Vladimirescu cu drumul expres Brăila-Galați și conectarea cu drumul național DN 23 Focșani Brăila.
Sectoarele de drum ce urmează să fie modernizate vor fi prevăzute cu câte 4 benzi de circulație, vor fi remediate 12 poduri și pasaje de trecere peste calea ferată, cu montarea de parapeți marginali și parapeți pietonali, precum și cu alte sisteme de siguranță rutieră și de iluminat public.
Pe lângă lucrările de refacere a infrastructurii și de consolidare antiseismică, soluția tehnică propusă prevede, de asemenea, execuția unor lucrări de consolidare a solului și de refacere a rețelelor de ape pluviale, având în vedere că aceste sectoare de drumuri sunt situate într-o zonă puternic afectată de inundațiile din toamna anului trecut.
9. HOTĂRÂRE DE GUVERN privind revocarea şi numirea unor membri în Consiliul director al Fondului Român de Dezvoltare Socială şi pentru modificarea anexei la Hotărârea Guvernului nr. 715/2021 privind numirea membrilor Consiliului director al Fondului Român de Dezvoltare Socială
Hotărârea de Guvern a fost aprobată.
10. HOTĂRÂRE DE GUVERN privind modificarea denumirii, actualizarea valorii de inventar și a datelor de identificare ale unui bun imobil din domeniul public al statului aflat în administrarea Ministerului Sănătății – Direcția de Sănătate Publică a Județului Galați, și trecerea acestuia din domeniul public al statului în domeniul public al județului Galați
Hotărârea de Guvern a fost aprobată.
11. HOTĂRÂRE DE GUVERN privind aprobarea Actului adiţional nr. 6/2024 la licenţa de concesiune nr. 113/1999 a activităţii de exploatare a calcitului în perimetrul Căzăneşti-Valea Ponor, judeţul Hunedoara
Durata licenței de exploatare pentru perimetrul Căzănești-Valea Ponor, județul Hunedoara, se prelungește cu 5 ani contractuali, până la 17 ianuarie 2030, cu drept de extindere ulterioară pe perioade succesive de câte 5 ani. Prelungirea este condiționată de actualizarea documentațiilor tehnico-economice, inclusiv studii de fezabilitate, impact asupra mediului, planuri de dezvoltare și gestionare a deșeurilor.
Actul adițional include ajustări/modificări privind redevența minieră, în conformitate cu OUG nr. 91/2023, prin indexarea cu rata inflației aferente anului anterior.
Totodată, sunt actualizate anexele licenței pentru perioada 2025-2030.
Potrivit hotărârii, cheltuielile de exploatare pentru perioada 18 ianuarie 2025 – 17 ianuarie 2030 sunt în valoare de 7,5 milioane lei (7. 578.434 lei).
Măsura vizează prevenirea expirării licenței și asigurarea continuității exploatării, conform prevederilor legale.
12. HOTĂRÂRE DE GUVERN privind înscrierea în inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului a zăcământului auro-argintifer Certej şi a zăcămintelor de andezit industrial şi de construcţie Dealul Cucăi şi Dealul Ciongani din perimetrul de exploatare Certej, judeţul Hunedoara
Prin această hotarâre, sunt înscrise în inventarul public al statului zăcământul auro-argintifer de la Certej și a zăcămintele de andezit industrial și de construcție din Dealul Cucăi și zona Ciongani (inclusiv carierele Floroaia și Ciongani).
Bunurile cuprinse nu constituie obiectul nici unui litigiu și nu sunt grevate de sarcini, ceea ce le face eligibile pentru a fi incluse în inventarul public al statului.
13. HOTĂRÂRE DE GUVERN privind aprobarea plății contribuției financiare voluntare a României la Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), din bugetul anual aprobat al Secretariatului General al Guvernului, în vederea finanțării traducerii și publicării în limba română a Ghidului OCDE privind guvernanța corporativă a întreprinderilor de stat
Hotărârea de Guvern a fost aprobată.
III. MEMORANDUMURI
1. MEMORANDUM cu tema: Aprobarea de către Guvern a ordonatorilor principali de credite ai bugetului de stat ale căror cheltuieli vor fi prezentate în Strategia fiscal-bugetară pentru perioada 2025-2027
Guvernul a stabilit ordonatorii principali de credite care vor avea cheltuieli incluse în Strategia fiscal-bugetară pentru perioada 2025-2027, respectiv:
• Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale
• Ministerul Educației și Cercetării
• Ministerul Transporturilor și Infrastructurii
• Ministerul Apărării Naționale
• Ministerul Afacerilor Interne
• Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale
• Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației
• Ministerul Sănătății
• Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene
Ordonatorii de credite au fost stabiliți în funcție de cheltuielile estimate din bugetul de stat pentru anul 2024, conform programului actualizat la data de 31 decembrie 2024.
Strategia fiscal-bugetară pentru perioada 2025-2027 va fi elaborată de Ministerul Finanțelor și aprobată de Executiv și va include cheltuielile bugetului de stat detaliate pe primii 10 ordonatori principali de credite, în ordine descrescătoare, stabiliți de Guvern.
IV. NOTE
1. NOTĂ privind transmiterea unei cereri către Consiliul Judeţean Iaşi, judeţul laşi, în scopul adoptării de către acesta a unei hotărâri privind transmiterea unui număr de două imobile din domeniul public al judeţului Iaşi în domeniul public al statului, în vederea dării în administrarea Ministerului Afacerilor Interne prin Inspectoratul General de Aviaţie – Unitatea Specială de Aviaţie Iaşi
Guvernul a luat act de această notă.
2. NOTĂ privind transmiterea unei cereri către Consiliul Local al Municipiului Salonta în scopul adoptării de către acesta a unei hotărâri privind trecerea unui imobil teren situat în Salonta, judeţul Bihor, din domeniul public al Municipiului Salonta în domeniul public al Statului Român, în vederea dării în administrarea Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Cluj-Napoca
Guvernul a luat act de această notă.