Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Argeș a semnat cu Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, în calitate de autoritate finanțatoare un nou contract de finanțare cu fonduri nerambursabile de la bugetul de stat, prin bugetul alocat Autorităţii finanţatoare și cofinanțare din bugetul Consiliului Județean Argeș, pentru implementarea proiectului “Centru respiro pentru persoane adulte cu dizabilități” . 

 

Proiectul “Centru respiro pentru persoane adulte cu dizabilități” este finanțat prin Programul de Interes Național  „Înfiinţarea de servicii sociale de tip centre de zi, centre respiro/centre de criză şi locuinţe protejate în vederea dezinstituţionalizării persoanelor cu dizabilităţi aflate în instituţii de tip vechi şi pentru prevenirea instituţionalizării persoanelor cu dizabilităţi din comunitate” și cofinanțat din bugetul Consiliului județean Argeș. 

 

Valoarea totală a proiectului  este de 1.020.800,00 lei, din care:  

–  828.000,00 lei reprezintă valoarea finanțarii nerambursabile de la bugetul de stat prin bugetul alocat Autorităţii finanţatoare; 

192.800,00 lei reprezintă valoarea cofinanțării și este asigurată din bugetul Consiliului Județean  Argeș.  

 

Perioada de implementare a proiectului este de la data de 18.10.2022 până la data de 30.11.2023. 

 

Obiectivul general al proiectului îl reprezintă dezvoltarea serviciilor sociale în judeţul Argeș prin înfiinţarea unui centru de tip respiro la nivelul comunităţii din județul Argeș, destinat persoanelor adulte cu dizabilităţi, în vederea depășirii situațiilor de dificultate, menținerii potențialului personal și prevenirii instituționalizării persoanelor cu dizabilități din comunitate. 

 

Obiectivul specific îl reprezintă înființarea unui serviciu social de tip centru de respiro cu o capacitate de 4 beneficiari, pentru a răspunde nevoilor individuale specifice ale persoanelor adulte cu dizabilități aflate în îngrijirea asistenţilor personali, asistenţilor personali profesionişti, tutorilor sau a altor membri ai familiei, în vederea menţinerii potenţialului personal şi prevenirii instituţionalizării. 

 

Centrul respiro este un serviciu de tip rezidenţial, unic la nivelul Județului Argeș, care va oferi servicii de îngrijire şi asistență, 24 de ore din 24, continuu sau fracționat, persoanelor adulte cu dizabilități aflate în îngrijirea reprezentantului legal, a asistentului personal, sau a asistentului personal profesionist, care sunt în imposibilitate temporară de efectuare a îngrijirii lor. 

 

Imobilul în care va funcționa noul centru va fi achiziționat de pe piața imobiliară în cadrul proiectului și va cuprinde 4 dormitoare, cameră de zi, o baie/duşuri, o bucătărie, spațiu de servit masa, o cameră pentru personalul de îngrijire/supraveghere şi spaţii de depozitare.  

 

Spațiul în care va funcționa centrul respiro va fi accesibil persoanelor cu dizabilități, în conformitate cu normativul privind adaptarea clădirilor civile și spațiului urban la nevoile individuale ale persoanelor cu dizabilități și dotat conform standardelor minime de calitate aprobate prin Ordinul 82/2019. 

 

Principalele activități care se vor desfășura în cadrul centrului respiro sunt: găzduire, asigurarea hranei, asistență pentru sănătate, informare, consiliere socială/servicii de  asistență socială, consiliere psihologică, îngrijire și asistență,  program obișnuit de viață. 

 

Înființarea unui centru respiro la nivelul județului Argeș va răspunde cererii profund resimțite a familiilor care au în componență persoane cu dizabilități şi care au nevoie de momente de odihnă și destindere. Familiile care au în componență persoane cu dizabilități care necesită îngrijire şi supraveghere permanentă se simt de multe ori epuizate, izolate de societate, sau pot trece prin perioade de  dificultate de ordin financiar datorită cheltuielilor mari pe care le implică asistarea şi îngrijirea permanentă a unei persoane cu dizabilități la domiciliu sau prin dificultăți de ordin medical, datorită epuizării. Adeseori, copleșite de dificultățile cu care se confruntă în anumite perioade, familiile solicită instituționalizarea persoanei cu dizabilități care, dintr-un membru al familiei se transformă într-un factor generator de situații tensionate şi frustrări. 

 

Astfel, prin crearea noului serviciu de tip centru respiro un număr de persoane cu dizabilităţi va beneficia de suport în vederea depăşirii situaţiilor de dificultate, ceea ce va determina scăderea numărului de 

solicitări de instituţionalizare.
 

Date de contact: 

Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Argeş 

Str. Calea Drăgășani, Nr.8, Pitești, Județul Argeș 

Telefon/ Fax:  0248/27.11.31, E-mail: dgpdcarges@yahoo.com. 

Cât de util a fost acest articol?

Faceți clic pe o stea pentru a-l evalua!

Rata medie 4 / 5. Număr de voturi: 2

Niciun vot până acum! Fii primul care evaluează această postare.

Autor:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *