Reevaluarea a ținut cont de prevederile Deciziei Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), din data de 10 septembrie a.c., și s-a realizat în baza legislației în vigoare privind licitațiile publice. Termenul de finalizare a reevaluării a fost stabilit în maximum două săptămâni de la momentul publicării deciziei.
Reevaluarea este prima etapă din procedura de licitație. De luni, 22 septembrie, CNEE va informa toți ofertanții cu privire la rezultatele evaluării proiectelor de manuale depuse. Din punct de vedere legal, imediat după această informare, participanții la reevaluare pot depune contestații. Într-o astfel de situație, MEN va aștepta decizia de soluționare a CNSC și va aplica prevederile acesteia, în limita termenelor legale.
Etapa următoare va presupune semnarea acordurilor-cadru între CNEE și ofertanții câștigători. Imediat după acest moment, cadrele didactice din învățământul primar vor fi consultate asupra manualelor care urmează să fie folosite la catedră, pentru a putea opta pentru acelea pe care le consideră potrivite. Consultarea se va realiza pe o platformă on-line, aceeași pe care se vor centraliza comenzile de manuale ale fiecărei unități de învățământ. După centralizarea comenzilor, CNEE va încheia contracte cu fiecare ofertant în parte.