
Această etapă a Programului Strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare pentru Aeroportului Henri Coandă a stagnat încă din 2007. De la preluarea mandatului, ministrul Dan Şova a dispus tratarea cu prioritate a acestei probleme, organizându-se în acest sens, în colaborare cu Consiliul Judeţean Ilfov, un grup de lucru format din reprezentanţii Ministerul Transporturilor, ai S.C. CNAB S.A., Iptana, Consiliului Judeţean Ilfov şi coordonat de către consilierului personal al ministrului pe probleme de aviaţie. Rolul grupului de lucru, întrunit săptămânal, este de a discuta şi de a identifica soluţiile necesare accelerării derulării Programului, iar în aproximativ o lună s-au întreprins deja măsuri.
Astfel, la data de 1 aprilie 2014 s-a obţinut Certificatul de Urbanism nr. 14/23 (Consiliul Judeţean Ilfov nr. 3602/01.04.2014) în scopul actualizării PUZ pentru extindere AIHCB, iar două zile mai târziu au fost înaintate cererile şi dosarele aferente spre instituţiile abilitate pentru obţinerea avizelor, precum şi pentru reconfirmarea avizelor de principiu obţinute anterior. Faţă de avizele obţinute şi reconfirmate în anul 2014 au fost obţinute şi avizele noi solicitate urmare a noului certificat de urbanism. Pe planurile de reglementări urbanistice au fost adăugate căile de comunicaţie rutieră solicitate de comunităţile locale Otopeni şi Tunari. PUZ-ul a fost coordonat cu ultimele prevederi în ceea ce priveşte magistrala de metrou M6 Gara de Nord – Otopeni.
Ieri, 13 mai 2014, la Consiliul Judeţean Ilfov, în cadrul şedintei Comisiei de Urbanism a fost avizat favorabil Planul Urbanistic Zonal AIHCB şi va fi disponibil pentru o perioada de 15 zile pentru eventuale contestaţii, după care va fi supus avizării în şedintele de plen ale Consiliilor Locale Otopeni şi Tunari.
Programul Strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare pentru Aeroportului Henri Coandă va fi finalizat în 2022. Capacitatea modulelor construite va fi de 25 de milioane de pasageri pe an.