Școala Gimnazială „Toma Brătianu” din comuna Șuici a scos la concurs postul de secretar. Şi după cum am putut vedea ȋn cerinţele pe care trebuie să le respecte candidaţii pentru a putea accesa acest post, una dintre condiţii este discriminatorie. Şi anune, viitorul secretar al şcolii nu trebuie să-şi fi dat demisia de la ultimul loc de muncă.
Am stat de vorbă cu oameni din ITM, AJOFM, ISJ care ne-au confirmat suspiciunea. Această condiţie nu este justă, ci ȋi discriminează pe candidaţi. Dacă un angajat demisionează de la un loc de muncă, acest fapt nu este o ilegalitate şi nici vreun “handicap” pentru următorul loc de muncă. Dar se pare că pentru postul de la unitatea de ȋnvăţământ din localitatea argeşeană Şuici, o demisie anterioară este o piedică.
Sperăm ca instituţiile abilitate să se implice şi să verifice acest caz care merită toată atenţia, de vreme ce vorbim de un post la stat.
Anunțul:
ȘCOALA GIMNAZIALĂ „TOMA BRĂTIANU”
Str. Principală, nr. 394, Comuna Șuici, Judeţul Argeș
În conformitate cu dispozițiile art.15 din H.G. nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului – cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, în limita fondurilor aprobate pentru cheltuielile salariale,
ANUNȚĂ
Scoaterea la concurs a postului vacant de SECRETAR II S -1 post (normă întreagă, perioadă nedeterminată).
CONDIŢII DE STUDII: studii superioare cu diplomă de licență;
CALENDARUL CONCURSULUI
ETAPA DE CONCURS DATA/PERIOADA
Publicarea anunțului 27.09.2023
Depunerea dosarelor 28.09.2023–12.10.2023,interval orar 9:00- 15:00
Selecția dosarelor 13.10.2023, interval orar 8:00 – 10:00
Afișarea rezultatelor în urma selecției dosarelor 16.10.2023, ora 10:30
Depunerea contestațiilor în urma selecției dosarelor 16.10.2023,interval orar 10:30-12:30
Afișarea rezultatelor în urma contestațiilor selecției dosarelor 17.10. 2023, ora 15:00
Proba scrisă 20.10.2023, ora 10:00
Afișarea rezultatelor în urma probei scrise 23.10.2023 ora 14:00
Depunerea contestațiilor în urma rezultatelor de la proba scrisă 23.10.2023 interval orar 14:00-16:00
Afișarea rezultatelor în urma contestațiilor de la proba scrisă 24.10.2023 ora 15:00
Proba de interviu 26.10.2023 10:00
Afișarea rezultatelor la interviu 26.10.2023 interval orar 14:00-16:00
Depunerea contestațiilor în urma rezultatelor de la proba de interviu 27.10.2023 interval orar 08:00-15:00
Afișarea rezultatelor în urma contestațiilor de la proba de interviu 30.10.2023, ora 10:00
Afișarea rezultatelor finale 30.10.2023, ora 15.00
Condiții generale pentru ocuparea posturilor, prevăzute de Hotărârea de Guvern nr.1336 din 28 octombrie 2022, art. 15:
Art. 15. Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplinește condițiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și cerințele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) și (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:
1. a) are cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spațiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene;
2. b) cunoaște limba română, scris și vorbit;
3. c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
4. d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
5. e) îndeplinește condițiile de studii, de vechime și, după caz, alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
6. f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcției contractuale pentru care candidează, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;
7. g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii;
8. h) nu a comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
Condițiile specifice necesare în vederea participării la concurs și a ocupării postului sunt:
• Studii superioare cu diplomă de licență;
• cunoștințe operare PC- Microsoft Office (Word, Excel, Access, Outlook, PowerPoint); sisteme de operare; rețele de comunicații LAN, WAN, Internet şi Intranet;
• nu a fost sancționat/ă și nu și-a dat demisia de la ultimul loc de muncă.
Pentru înscrierea la concurs, candidații vor prezenta un dosar de concurs însoțit de OPIS, care va conține următoarele documente:
a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2 din HG 1336/2022;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atesta îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului (dacă este cazul);
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă ca nu s-au comis infracțiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidații înscriși pentru posturile din cadrul sistemului de învățământ, sănătate sau protecție socială, precum și orice entitate publică sau privata a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilități sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologica a unei persoane;
i)curriculum vitae, model comun european.
Modelul orientativ al adeverinței menționate la lit. e) este prevăzut în anexa nr. 3 din HG 1336/2022.
Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al Ministrului sănătății.
Pentru candidații cu dizabilități, în situația solicitării de adaptare rezonabilă, adeverința care atesta starea de sănătate trebuie însoțită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condițiile legii.
Copiile de pe actele prevăzute la lit. b-e, precum și copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap se prezintă însoțite de documentele originale, care se certifică cu mențiunea „conform cu originalul“ de către secretarul comisiei de concurs.
Documentul prevăzut la lit. f) poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecția dosarelor și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituția publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la lit. f), anterior datei de susținere a probei scrise și/sau probei practice. În situația în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publica competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituția publică organizatoare a concursului, potrivit legii. Documentul prevăzut la lit. h) poate fi solicitat și de către autoritatea sau instituția publică organizatoare a concursului, cu acordul persoanei verificate, potrivit legii.
În funcție de decizia conducătorului autorității sau instituției publice, dosarele de concurs se depun la compartimentul resurse umane sau, după caz, la compartimentul care asigură organizarea și desfășurarea concursului sau pot fi transmise de candidați prin Poșta Română, serviciul de curierat rapid, poșta electronică sau platformele informatice ale autorităților sau instituțiilor publice în termenului prevăzut la art. 34 din HG 1336/2022.
În situația în care candidații transmit dosarele de concurs prin Poșta Română, serviciul de curierat rapid, poșta electronică sau platformele informatice ale instituțiilor sau autorităților publice, candidații primesc codul unic de identificare la o adresa de e-mail comunicată de către aceștia și au obligația de a se prezenta la secretarul comisiei de concurs cu documentele prevăzute la lit. b)-e) in original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfășurării concursului, dar nu mai târziu de data și ora organizării probei scrise/practice, după caz, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de angajare.
Transmiterea documentelor prin poșta electronică sau prin platformele informatice ale autorităților sau instituțiilor publice se realizează în format .pdf cu volum maxim de 1 MB, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă.
Nerespectarea prevederilor referitoare la transmiterea documentelor prin poșta electronică sau prin platformele informatice ale autorităților sau instituțiilor publice, conduce la respingerea candidatului. Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilități poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut la art. 34 din HG 1336/2022, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilității probelor de concurs.
Concursul se va organiza conform calendarului, la sediul Școlii Gimnaziale ,,Toma Brătianu” comuna Șuici, str. Principală, nr. 394, județul Argeș:
Fiecare probă va fi punctată cu 100 de puncte. Candidații care nu obțin minim 50 de puncte la una dintre probe nu pot participa la proba următoare. Punctajul final se calculează ca medie aritmetică a probelor.
Se consideră admiși candidații care au obținut cel mai mare punctaj, în ordine descrescătoare.
Toate probele se vor susține la sediul Școlii Gimnaziale ,,Toma Brătianu” Șuici,
str. Principală, nr.394, județul Argeș, telefon/fax 0348408339, e-mail: scoalatomabratianu@yahoo.com.
Candidații se vor prezenta având asupra lor actul de identitate (C.I./B.I.).
Tematica pentru concurs:
1. Organizarea sistemului de învățământ preuniversitar, Încadrarea personalului didactic, didactic auxiliar și nedidactic;
2. Contractul individual de muncă;
3. Documente școlare, Acte de studii-tipuri, condiții de eliberare, modul de completare;
4. Salarizarea personalului din învățământ;
5. Cunoștințe de legislație privind emiterea și evidența deciziilor, a adreselor oficiale și a adeverințelor;
6. Arhivarea și circuitul documentelor;
7. Acordarea burselor școlare/Bani de liceu și alte ajutoare sociale pentru elevi;
8. Completare și operare Revisal;
9. Cunoașterea gramaticii limbii române;
10. Cunoștințe de utilizare a calculatorului.
BIBLIOGRAFIE
• Legea Educației Naționale Nr. 1/2011 cu modificările și completările ulterioare;
• Ordin 4183/04.07.2022 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, modificat prin OAP 4430/2023;
• M.E.C.T.S. nr. 3844 / 2016 pentru aprobarea Regulamentului privind regimul actelor de studii și al documentelor gestionate de unitățile de învățământ preuniversitar, modificat și completat ;
• Legea 16/1996 Legea Arhivelor Naționale republicată;
• Legea nr. 135/2007 – privind arhivarea documentelor în forma electronică. Republicată
• Ordonanța de Guvern nr. 27/2002 privind reglementarea de soluționare a petițiilor modificată și completată;
• Legea 233/2002 –pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea de soluționare a petițiilor;
• Ordinul Administrației Publice nr. 600/2018- pentru aprobarea Codului controlului intern/managerial al entităților publice;
• Legea nr.53/2003- Codul Muncii republicată;
• Legea nr.319/2006 a securității și sănătății în muncă , modificată și completată;
• Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, modificată și completată;
• Ordinul nr.5870 din 22.12.2021 privind aprobarea Criteriilor generale de acordare a burselor elevilor din învățământul preuniversitar de stst cu modificările și completările ulterioare;
• HG nr.905/2017 privind Registrul general de evidență al salariaților;
• Windows 8 IES Special Edition – Michael Price, Editura I Easy Steps Limited;
• Microsoft Office 2007, Ghid vizual rapid pentru windows, Emilian Cercel, Editura Niculescu;
• Rețele de comunicații între calculatoare;
• Aplicații ale sistemului de operare Windows (Microsoft Office Word, Microsoft Office Excel, Microsoft Office Power Point);
• Gramatica pentru toți- Avram Mioara, Editura Humanitas, București 2001;
• Dicționar Ortografic, Ortoepic și Morfologic al Limbii Române, Editura Univers Enciclopedic, București 2010;
• Rețele de comunicații între calculatoare- Ion Bănică;
• Windows8 IES Special Edition- Michael Price, Editura I-Easy Steps Limited;
• Microsoft Office 2007, Ghid visual rapid pentru windows, Emilian Cercel, editura Niculescu;
• Windows XP Profesional -Robert Cowart, Brian Knittel- Editura Teora;
Relații suplimentare detaliate privind atribuțiile postului, bibliografia și conținutul dosarului de concurs, vor fi puse la dispoziție, în zilele lucrătoare, pe site-ul și la sediul Școlii Gimnaziale ,,Toma Brătianu”, comuna Șuici, str. Principală, nr.394, județul Argeș, telefon/fax 0348408339, e-mail: scoalatomabratianu@yahoo.com.
D I R E C T O R,
Prof. Daniela Florentina Hirică
3 thoughts on “Alooo, ITM-ul, AJOFM-ul, ISJ-ul, se aude? Concurs de ocupare a unui post de secretar la o şcoală din Argeş – condiţii DISCRIMINATORII!”