Așa cum v-am prezentat cu câteva zile în urmă, în articolul nostru ”IPJ Argeș – ca-n bancurile cu milițieni”, vă propunem astăzi să-i ajutăm pe polițiștii argeșeni, pentru deslușirea ”misterului”.
Speța se referă la marcajul rutier desenat în intersecția str. Calea-Câmpulung – DN 73 (PECO Mărăcineni) și semnalează un posibil marcaj rutier eronat.
Petentul, a arătat că dacă intri pe str. Calea Câmpulung, dinspre Ștefănești, de pe banda 1 (cea mai din dreapta), marcajul din partea stângă a benzii, îl dirijează pe conducătorul auto să se încadreză pe banda a 2-a (cea din mijloc) a Căii Câmpulung.
În același timp, marcajul din partea stângă a benzii 2 (din mijloc) care intră în str. Câmpulung, îl dirijează pe șofer să se înscrie pe aceeași bandă 2, a Căii Câmpulung (ceea ce este corect).
Astfel, autoturismele care circulă pe banda 1 și 2 a bretelei de acces în str. Calea Câmpulung, dinspre Ștefănești, sunt dirijate – deopotrivă – să se înscrie pe banda 2 a str. Calea Câmpulung, adică să se intersecteze, să se lovească.
Este evident acest lucru întrucât este vizibil (vezi în foto) că marcajul din partea stângă a benzii 1 și marcajul din partea stângă a benzii 2 – a bretelei de acces în Calea Câmpulung – NU SUNT PARALELE.
Petentul a sesizat ca circulând pe banda 1 (cea mai din dreapta) a bretelei de acces în str. Calea Câmpulung a fost dirijat (de marcajul rutier) astfel încât a fost acroșat (lateral, spate) de cel care circula pe banda 2 (din mijloc), pentru că ambii au fost îndrumați să intre pe aceeași bandă (2, mijloc), a străzii Calea Câmpulung.
Acum, haideți să-i ajutăm pe ”băieții” de la IPJ Argeș care i-au răspuns petentului: ”Conform art.106 alin 1 din HG 1391/2006 R pe un drum public prevăzut cu minimum 3 benzi pe sens, când conducătorii a două autovehicule circulă în aceeași direcție, dar pe benzi diferite, și intenționează să se înscrie pe banda liberă dintre ei, cel care circulă pe banda din dreapta este obligat să permită celui care vine din stânga să ocupe acea bandă, iar conform alin 2, pe un drum public cu mai multe benzi, conducătorii de autovehicule care circulă pe o bandă care se sfârșește, pentru a continua deplasarea pe banda din stânga trebuie să permită trecerea vehiculelor care circulă pe acea bandă”.
Evenimentul se înscrie în împrejurările art.106 alin 1? Atât timp cât cele două autoturisme circulau pe benzi alăturate (1 și 2) se poate afirma că între ele era o bandă liberă?
Haideți să vedem dacă ne regăsim în situația prev.de art.106 alin 2. Dumneavoastră puteți identifica banda ”care se sfârșește” (cum se spune în articolul de lege)? În permanență conducătorul de pe banda 1, ca și cel de pe banda 2, au avut marcaje rutiere și în stânga și în dreapta, pe care le-au urmat, nu le-au încălcat. Care bandă s-a ”sfârșit” și ce marcaj a semnalizat acest lucru? Ce tip de marcaje ar marca ”sfârșitul” unei benzi (linie continuă simplă, dublă ș.a.)??? Acolo sunt doar linii discontinue …
În oricare dintre situații (art.106 alin 1 și alin2), petentul ar fi trebuit să încalce linia discontinuă din partea stângă a lui – ori să-și părăsească banda sa (1), pentru a intra pe banda liberă dintre cei doi participanți la trafic, ori ca să părăsească banda ”care se sfârșește” ca să intre peste cel din stânga, dar acesta a avut – în permanență – banda stângă de-a lungul autoturismului său (așa cum se vede în fotografie)
Ajutați-l pe ”reclamagiul” de petent să înțeleagă unde a greșit sau pe domnii stimabili polițiști să formuleze un răspuns clar, nu să-i dea ”sărmanului” mai multe variante din care să-și aleagă singur.
Accesați aplicația google maps și veți vedea – foarte clar – intersecția, cu marcaje, cu tot.
Nu, în ultimul rând, haideți să-i ajutăm pe toți participanții la trafic să beneficieze de marcaje rutiere ușor de înțeles, facil de interpretat și să îndreptăm eroarea, dacă ea există.
PS: Câți și-or fi lovit mașinile acolo și câți or fi cheltuit o grămadă de bani …

Cât de util a fost acest articol?

Faceți clic pe o stea pentru a-l evalua!

Rata medie 4.5 / 5. Număr de voturi: 2

Niciun vot până acum! Fii primul care evaluează această postare.

Autor:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *