
Așa cum v-am prezentat marți, în articolul nostru Mare tupeu! Domnul Goe al PNL l-a întrerupt pe şeful CNAIR!, am avut ocazia să vedem, ”pe viu” (fiind martori oculari), cum ”Cosmin Petrescu – 4 servicii la stat”, președintele PNL Curtea de Argeș, l-a întrerupt în timpul alocuțiunii pe șeful CNAIR – Cristian Pistol, ca să se dea în spectacol, pentru a arăta argeșenilor că muncește de rupe, pentru cei 6.300 euro, pe care îi încasează lunar (de la stat).
Cosmin Petrescu sau dl.Goe cum mai e cunoscut, a ținut să spună că el a strâns 160 de semnături de la oameni de afaceri care cer deschiderea ”Transfăgărăşanului” cât mai mult timp (nu doar 4 luni/an, ca în prezent).
Săracul șef al CNAIR i-a explicat, cu frumosul, că decizia trebuie luată în urma unor analize complexe, că nu e loc de acțiuni populiste.
Cu un comportament la limita patologicului, ăsta cu muci în freză insistă pe subiect și mai postează și pe pagina lui Facebook o petiție on-line prin care cere prelungirea perioadei în care DN 7C „Transfăgărășan“ să fie deschis traficului rutier, arătând că ”Până acum DN 7C – Transfăgărășanul, a fost deschis doar 4 luni din 12, cu pierderi majore pentru întreaga industrie HORECA. După discuții avute cu reprezentanții drumarilor, anul acesta a fost prima dată când drumul a fost deschis pe 15 Iunie în loc de 1 iulie. Dacă am avea Transfăgărășanul deschis pentru o perioadă mai lungă, numărul turiștilor ar fi cu mult mai mare. Asta ar însemna mai multe locuri de muncă și impozite mai mari, plătite la bugetul statului de HORECA”.
Inițial ne-am întrebat și noi de ce până acum nimeni nu a observat această problemă?
Documentându-ne, studiind înscrisuri, acte normative în domeniu, stând de vorbă cu specialiști, am aflat multe lucruri interesante, care nu fac decât să dovedească, încă odată, că ”păcate ăsta amărâte” de Cosmin Petrescu face doar spectacol.
Nu a avut nici cea mai mică preocupare de a se documenta, măcar minimal, înainte să mănânce rahatul ăsta propagandistic.
Atâta minte are, îi e greu să citească, să studieze … halal ”corporatist”, cum îl lăuda mamița Alinuța.
Acum să vă prezentăm noi câteva date/informații, iar dumneavoastră să decideți:
- Întrucât constructorii s-au grăbit să dea în folosință DN 7C „Transfăgărășan“ (pe vremea lui nea Nicu), nu au fost finalizate lucrările de construcții pentru 13 ”copertine” (betonate) – 10 pe raza jud. Argeș și 3 pe raza jud. Sibiu (ele sunt proiectate). În aceste împrejurări, drumul este expus (în acele locuri) la avalanșe și căderi de pietre. Lipsa acestor ”copertine” este principalul motiv pentru care iarna se interzice traficul rutier pe acest traseu;
- La data de 1 februarie 2021, a fost adoptat NORMATIVUL privind circulația rutieră pe drumurile montane, drumul național DN 7C „Transfăgărășan” și drumul național DN 67C „Transalpina”- indicativ AND 615-2020, document emis de MINISTERUL TRANSPORTURILOR ȘI INFRASTRUCTURII – condus de Cătălin Drulă (USR) și MINISTERUL AFACERILOR INTERNE – condus de Lucian Bode (PNL, colegul Alinuței și al lui Goe);
- Dacă aveți răbdare să citiți acest act normativ și nu vă ia somnul sau vă doare capul ca pe ”Cosmin Petrescu – muci în freză”, o să vedeți că măsura închiderii traficului rutier pe DN 7C „Transfăgărășan” a fost decisă în baza unor studii foarte amănunțite, care relevă riscuri cauzate de intemperii, dificultatea traseului, vizibilitate, risc de avalanșe etc … ;
- Pe speță și-au exprimat opinia specialiști de la mai multe instituții, cum ar fi M.T.I. – Ministerul Transporturilor și Infrastructurii; C.N.A.I.R. – S.A. – Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A.; D.R.D.P. – direcția regională de drumuri și poduri; S.D.N. – secția de drumuri naționale; D.R.-I.G.P.R. – Direcția rutieră din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române; S.R.-I.P.J. – serviciul rutier din cadrul inspectoratului de poliție județean; I.J.S.U. – inspectoratul județean pentru situații de urgență; I.S.C.T.R. – Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier; A.N.M. – Administrația Națională de Meteorologie; C.J.S.U – comandamentul județean pentru situații de urgență; C.J. – consiliul județean ș.a. pentru că riscurile nu se referă exclusiv la traficul rutier, ci și la eventualele intervenții ce ar trebui efectuate în cazul unor accidente rutiere grave. Pentru dl. Goe toți ăștia sunt niște proști, doar el e deștept că e protejatul mamiței Alina Gorghiu;
- Cosmin Petrescu nici măcar nu știe că traficul rutier este întrerupt de la km.104, în sus (în perioada în care traficul este restricționat), iar după acest punct nu mai este decât Cabana Capra, adică – majoritatea unităților de alimentație publică și cazare rămân accesibile turiștilor, nu sunt închise.
Săracul, dacă singura lui idee politică – de atâta amar de vreme – a fost asta cu ”Transfăgărășanul”, insistă prostește cu ea.
Și noi ne dorim ca turiștii să aibă acces pe ”Transfăgărășan” o perioadă cât mai lungă, dar decizia să fie luată rațional de specialiști, să nu se pună presiune pe ei doar ca să iasă Cosmin Petrescu bine, politic.
PS: Chiar nu ni se pare că ăsta are comportament de ”corporatist” (cum susținea Alina), e doar un gargaragiu superficial, demagog, POLITRUC.