Operațiuni care durau trei zile se întind acum pe o perioadă de trei săptămâni. Este realitatea antreprenorilor din România care folosesc noul portal al Registrului Comerțului, instituție din subordinea Ministerului Justiției condus de Alina Gorghiu, care a costat aproape 40 de milioane de euro.
Această situație creează mari blocaje în piață, având în vedere că firmele românești nu pot lua avize de funcționare, spre exemplu.
Registrul Comerțului are o nouă platformă care ar trebui să permită, între altele, înființarea unei firme în doar 24 de ore. Ministrul Digitalizării spunea, la începutul lunii august, că firmele românești nu vor mai trebui să aștepte zile întregi pentru a primi acte de la ONRC. Registrul Comerțului recunoaște că sistemul informatic este încă în faza de implementare și de aici întârzierile. Peste jumătate dintre solicitările de pe platformă nu au putut fi soluționate automat, ci a fost nevoie de intervenția unui angajat.
Cei 1200 de angajați ai Registrului Comerțului au fost depășiti de numărul mare de operațiuni. Antreprenorii spun că rezolvă mai repede dacă merg fizic la ghișeu sau dacă trimit documentele prin poștă. Noua platformă nu generează doar întârzieri ci și lipsă de sens. Spre exemplu, la secțiunea date personale în loc de “nume”, apare “număr”. Dacă accesați secțiunea “furnizare informații”, introduceți CUI-ul firmei și apăsați butonul ”actiuni”, apare o căsuță ”Bacșiș”, iar din acel moment platforma se blochează.