O publicație din Banat dă în vileag fără să vrea planurile ministrului Sorin Grindeanu de a deturna o parte dintre trenurile cu hidrogen, sau chiar pe toate, în folos propriu, electoral. Scandalul e cu atât mai mare cu cât acest proiect este finanțat din banii PNRR, iar orice întârziere sau abatere de la proiectul inițial ne poate costa aprox. 1 miliard de euro.

Expres de Banat publică declarații făcute de ministrul Sorin Grindeanu la Timișoara, într-o discuție cu presa locală. În aceeași zi, Guvernul aprobase achiziția primelor trenuri nepoluante pe hidrogen din România.

Ministrul nu apare la ședința de guvern, iar anunțul este făcut de secretarul de stat Ionel Scrioșteanu. Pare greu de înțeles de ce ministrul nu apare la ședința unde i se aprobă cheltuieli de 1 miliard de euro, dar poate fi luată în considerare și o strategie de autoprotecție: să nu semnezi un proiect pe care tocmai îți propui să-l deturnezi.

Proiectul pilot presupune achiziția a 12 automotoare de 160 locuri, precum și servicii de întreținere, reparații și alimentare cu hidrogen, pe termen lung.

Secretarul de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu, cel care a anunțat HG-ul, arată foarte clar pe ce rute vor opera trenurile cu hidrogen: nordul Municipiului București și județul Ilfov, în conexiune cu județele învecinate Argeș, Dâmbovița și Giurgiu. În cel mai bun caz, ele pot ajunge până în Olt și Dolj.

De ce proiectul pilot se adresează doar zonei București-Ilfov, putând avansa cel mult până la Craiova? Răspunsul e simplu: pentru alimentarea trenului cu hidrogen este necesară o stație de încărcare, scumpă, care trebuie construită de la zero. Rutele pe care pot opera aceste trenuri trebuie fie în raza stației de încărcare și să existe în zonă public suficient ca să permită circulația cu frecvență ridicată la un grad de ocupare rezonabil, care să acopere măcar costurile de întreținere, de amortizare neputând fi vorba.

Ce să facă ministrul Grindeanu dacă a promis și celor din Banat trenuri cu hidrogen, soluțiile tehnice nu permit extinderea traseelor, iar investiția în stații noi de încărcare nu are finanțare? O soluție simplă ar fi să facă ce face de obicei: să promită și să plece în altă demnitate publică, până se prinde lumea că proiectul nu avansează. Sutele de kilometri de autostradă ”inaugurați” pe hârtie au termene de execuție de trei-patru ani, până la rotativa guvernamentală mai sunt 10 luni.

Continuarea pe DCNEWS.ro.

Cât de util a fost acest articol?

Faceți clic pe o stea pentru a-l evalua!

Rata medie 0 / 5. Număr de voturi: 0

Niciun vot până acum! Fii primul care evaluează această postare.

Autor:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare