
În conformitate cu decizia Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor nr.364/C8/5634, 5670 din 06.02.2014 și a hotărârii Curții de Apel București nr.3195/2014 din 17 aprilie 2014, comisia a dispus că sunt respinse ofertele depuse de S.C. S&T România S.R.L. (lider al asocierii) cu S.C. SIVECO România S.A., S.C. Expert One Research S.R.L., S.C. Frontal Communication S.R.L., S.C. BCS Business Consulting Software S.R.L. și S.C. ROMSYS S.R.L. (lider al asocierii) cu S.C. INDRA Sistemas S.A., S.C. Mercury 360 Communications S.R.L. Precizăm ca hotărârea Curții de Apel este definitivă și irevocabilă. Eventualele contestații se pot depunde in termen de 10 zile, începând cu ziua urmatoare luarii la cunoștință, în conformitate cu prevederile art. 256^2, alin. (1), lit. b) din O.U.G. 34/2006 cu modificările şi completările ulterioare.
Obiectivul general al proiectului care va fi implementat de MSI și finanțat prin fonduri structurale îl reprezintă îmbunătăţirea şi automatizarea sistemului de depunere a cererilor pentru emitere/eliberare şi eliberarea efectivă a documentelor de stare civilă, bugetul total al proiectului de eliberarea online a actelor de Starea Civilă fiind de 35 milioane de euro. Sistemul integrat de emitere a actelor de stare civilă trebuie livrat înainte de 1 iulie 2015. Apelul pentru acest proiect a fost lansat în cadrul Operațiunii 3.2.1 „Susţinerea implementării de soluţii de e-guvernare şi asigurarea conexiunii la broadband, acolo unde este necesar”, din cadrul Domeniului Major de Intervenţie 2 „Dezvoltarea şi creşterea eficienţei serviciilor publice electronice”, Axa III „Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor pentru sectoarele privat şi public”.
În cadrul proiectului vor fi scanate și digitizate toate actele de stare civilă din ultimii 100 de ani, aproximativ 75.000.000 de documente. Proiectul prevede servicii de dezvoltare si implementare, servicii de scanare si stocare a arhivei istorice pentru SIIEASC, furnizarea echipamente hardware – servere și echipamente de stocare (PC, UPS, imprimante, echipamente comunicatii, certificate digitale) – pentru toate cele 3188 de Unități Teritorial Administrative, inclusiv dotarea unui datacenter. Totodată, se vor presta servicii de consultanță în domeniul managementului de proiect, informare și publicitate pentru implementarea proiectului. ”Acest proiect este menit să ușureze viața tuturor cetățenilor. Sper că vom asista în viitor la o schimbare radicală a fluxurilor administrative, astfel încât vom elimina cozile de la ghișee, iar actul administrativ va fi mult simplificat si eficientizat. Ne interesează, în egală măsură, absorbția fondurilor europene pentru proiecte cu adevarat valoroase și cu impact asupra vieții cetățenilor și a administrației, cum este acesta. Tocmai de aceea, implementarea in timp util a proiectului, la standarde tehnologice performante, este foarte importantă”, a precizat ministrul Răzvan Cotovelea.