
“Vom începe încercând să reducem risipa în acest minister; mă refer aici la resursele materiale şi la resursele umane. Cu acest rezultat probabil că vom deveni mai competitivi în ceea ce facem, în întreaga activitate a ministerului.
Fiind mai competitivi, la un moment dat , s-ar putea să devenim performanţi şi să putem concura cu serviciile şi produsele noastre de-adevăratelea în ceea ce se întâmplă în Europa. Aici mă refer şi la transportul feroviar, aerian, naval şi rutier.
Este greu să fii performant, de exemplu, cu infrastructura, dacă infrastructura olandeză îţi cere x euro pe tonă/km, dar îţi oferă posibilitatea să te deplasezi cu marfa cu o medie de 80 km/h şi noi asigurăm 20 sau 30 km/h.
E greu să ne închipuim un transport de mare viteză de la Cluj la Oradea, de exemplu, câtă vreme acea linie nu este electrificată. Deci, de lucru există foarte mult în acest minister. Eu o să încerc, pas cu pas, să înţeleg care sunt problemele, şi împreună cu colegii mei, să identificăm care sunt soluţiile”.