Instituțiile și autoritățile publice centrale și locale vor trebui, în viitor, să presteze serviciile online și la ghișee fără a mai cere firmelor informații care deja sunt deținute de stat, prevede un proiect de lege pus recent în dezbatere publică.
Conform proiectului de lege inițiat de Ministerul Cercetării Inovării și Digitalizării, o să apară un registru național care să conțină registrele folosite în prezent de entitățile publice. Printre altele, sunt indicate registrul comerțului, portalul Ministerului Finanțelor cu informații despre contribuabili, sistemul de cadastru și carte funciară sau baza de date a vehiculelor înmatriculate.
Ideea este de a interconecta sistemele informatice ale instituțiilor și autorităților publice pentru a ușura schimbul de informații între acestea. În esență, o să se elimine schimbul de date în format tipărit și birocrația atunci când firmele și persoanele fizice accesează servicii publice online sau la ghișeu.

Cât de util a fost acest articol?

Faceți clic pe o stea pentru a-l evalua!

Rata medie 5 / 5. Număr de voturi: 1

Niciun vot până acum! Fii primul care evaluează această postare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.